مرجع رسمی مقالات تخصصی طراحی وب

نام گذاری فایل ها در طراحی سایت

برای اسم گذاری فایل هایی طراحی سایت عکس ها و دیگر فولدر ها ( css ها، اسکریپت ها و …) را در آن‌ها قرار می دهید، از حروف کوچک به کار گیری فرمایید. برخی از سرور ها نسبت به والا و یا این که کوچک بودن حروف حساس می باشند و ممکن میباشد بخواهید سرور خویش را تغییر تحول دهید که در اینصورت وبسایت به صحت اکران داده نمی‌شود.

همینطور به پسوندهای پوشه ها توجه نمایید. برای پوشه های جاوا اسکریپت پسوند .js و برای فولدر های HTML پسوند .html و یا این که htm و برای فولدر های CSS پسوند .css قرار دهید.

در اینجا ممکن میباشد برایتان سوالی اتفاق افتاده باشد که تفاوت در بین .html و .htm چه چیزی است؟

دربین این دو پسوند هیچ تفاوتی نیست و مرورگر ها و سرور ها پوشه هایی با این پسوندها را تحت عنوان یک گواهی HTML شناسایی می نمایند. .htm در پیشین و وقتی که سیستم ادله DOS ترویج داشت، استعمال می‌شد به این دلیل که یوزرها بدون چاره بودند که از پسوند های 3 حرفی به کارگیری نمایند.

در جلسات گذشته با بخش های گوناگون یک URL بدون نقص آشنا شدیم و همان طور که میدانید یک نشانی URL ممکن میباشد به یک فولدر در سرور ارجاء داده گردد. چنانچه در انتهای URL نام فایلی نوشته نشود، سرور مخاطب را به برگه ای که از پیش برای آن تمجید کرده یم منتقل می نماید. این ورقه از پیش رقم خورده index.html یا این که index.htm اسم داراست.

بسته به پیکربندی سرور میتوانید نامی را بجای index بنویسید. در صورتیکه سرور بر روی index.html از گذشته تهیه و تنظیم شد‌ه‌است، می بایست از index.html به کار گیری فرمایید. ولی برخی از سرور ها می باشند که امکان تهیه تعدادی ورقه تحت عنوان پیش فرض را دارا‌هستند که در‌حالتی که از این دست سرور ها به کارگیری می‌کنید، میتوانید از هر نامی برای پوشه اساسی ( ورقه مهم وب سایت ) استعمال نمائید.

امید واریم که مطالب ارائه گردیده رضایت شما ملازمان گرامی را جلب نموده باشد. در گرد‌همایی بعدی که پایانی قسمت از فراگیری HTML خواهد بود، مبحث اصلی چندرسانه ای را آنالیز خوا هیم کرد. ایده ها و بینش های شما دوستان مشوق ما در ارائه بهتر و مفیدتر مطالب خواهد بود.

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 11 ]

[ يکشنبه 9 خرداد 1400 ] 14:00 ] [ علی سلطانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]