مرجع رسمی مقالات تخصصی طراحی وب

10 کاربرد Qt که تا به حال نمی‌دانستید!

هر کسی را که در کنفرانس SXSW طراحی سایت پیدا می‌کردید به احتمال زیاد اپ‌نویس بوده یا این که دست کم کسی بود که با کامپیوتر فعالیت می کرد. این کنفرانس یک جشنواره آهنگ، فیلم و سرگرمی میباشد که هر سال در ماه مارس طی یک زمان ۱۰ روزه در شهر آستِن تگزاس برگزار میگردد. به نقل از ایتنا،درین کنفرانس سخنگویان و کمپانی‌کنندگان ایده‌های خلاقانه خویش در مورد‌های اکران فیلم، پخش آهنگ و سرگرمی‌های مدیا را با دیگر افراد به اشتراک نهاده و ارائه دهند. با یکی ۴۰۰ هزار اپ‌نویس Qt که کلام فرمائید به شما میگوید که کجاها می‌اقتدار اثری از Qt پیدا کرد. ما این شانس را داشتیم که با یک کدام از آن‌ها مذاکره کنیم و ۱۰ کاربرد آن را درین مقاله به شما می گوییم. کاربردهایی که شاید حتی فکرش را هم نمی‌کردید:

 Spotify Spotify یک خدمت پخش آهنگ پرطرفدار در اروپای غربی میباشد. سازندگان Spotify گسترش نرم‌افزار خویش را با لینوکس جعبه اعمال میدهند. بعداز اینکه آن‌ها از عدم استعمال از خدمت‌های خویش در دستگاه‌هایشان خسته شدند تصمیم گرفتند از چارچوب منعطف Qt برای ورژن لینوکس Spotify به کار گیری نمایند.

 VLC Player VLC Player تحت عنوان یک پروژه آکادمیک طی ده سال ۹۰ در فرانسه شروع شد. این ویدئوپلیر که کلیه چیز را پخش می‌نماید از به عبارتی نخست عمل Qt بوده میباشد و تا کنون میلیون‌ها توشه دانلود گردیده است.  

Roku Set-top Box Netflix را میتوانید در تلویزیون خویش با امداد Roku Set-top Box و Qt تماشا نمایید. Roku برای کاهش فرصت ورود به بازار و سود به دست آوردن از رابط کاربری کار کشته‌اش از Qt استعمال می‌نماید.

 Autodesk Maya ۲۰۱۱ Autodesk Maya یک برنامه گرافیک سه‌بعدی کامپیوتری میباشد که جدیدترین ورژن‌اش بوسیله Qt دستکاری شد‌ه‌است. Plug-inها هم بوسیله Qt تاسیس شده است. Google Earth desktop آری! Google Earth هم بوسیله Qt مندرج میباشد. یک توشه که در Qt بنویسید می توانید اپ‌هایتان را در ویندوز، لینوکس و Mac هم انجام نمائید.

 HP Envy printer اچ‌پی برای رابط کاربری برگه لمسی چاپگرهای Envy نیز از Qt استعمال نموده است. German Air Traffic Control در حالتی که تا به درحال حاضر به آلمان پرواز کرده باشید به یاری Qt بوده میباشد. سرویس ها ناوبری هوایی آلمان، از فرصت ساخت و ساز Qt حدود ۱ میلیون یورو و ۱۰۰ نفر پرسنل در ماه صرفه‌جویی نموده است.

 DreamWorks تولید کننده برنامه کودک انیمیشنی شِرِک و کله کدو (Mega mind) هم با ابزاری که از Qt به کار گیری می‌‌نمایند، کارهایش را خلق و خوی می‌نماید. Mathematica Wolfram Research برای ساختن برنامه Mathematica نیز از Qt استعمال می‌نماید. طراحی وب سایت ۳ کاربرد دیگر... سامسونگ برای کتاب‌خوان‌های الکترونیک و فریم عکس دیجیتالش نیز از Qt به کار گیری می‌نماید. در بعضا از دوچرخه‌های ورزشی هم از Qt به کار گیری میشود.

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 11 ]

[ پنجشنبه 27 خرداد 1400 ] 13:11 ] [ علی سلطانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]