مرجع رسمی مقالات تخصصی طراحی وب

پایتون یا جاوا کدام یک بهتر از دیگری است؟؟

گویش های نرم افزار نویسی یک قسمت مهم از علم ها کامپیوتر میباشد، طراحی سایت آنان ابزارهای مهم در باکس ابزار اپ نویس می باشند. تعیین یک لهجه از در میان زبانهای اپلیکیشن نویسی فعالیت دشواری میباشد و این گزینش میان لهجه های دوست داستنی و پرطرف­دار دشوارتر نیز می­خواهد شد.


پایتون و جاوا در درحال حاضر کسب منزلت برتر برای دوست داستنی ترین لهجه های نرم‌افزار نویسی می باشند ، به نحوی که پایتون طی یک سری سال اخیر پیشرفت شگفت انگیزی را اعمال داده و جاوا نیز بر منزلت خویش قرار گرفته میباشد.


آشنایی لهجه جاوا و پایتون، شناخت با مختصات و تفاوت های اصلی که در میان لهجه جاوا و پایتون وجود داراست  می‌تواند در تصمیم گیری شما برای گزینش لهجه یاری دهد. این نوشته‌علمی مشتمل بر توضیحاتی از گویش جاوا و پایتون و مقایسه این دو لهجه میباشد. آن گاه شما میباشید که با دقت به مقصود اپلیکیشن نویسی خویش یک کدام از این گویش ها را گزینش می‌کنید.


گویش جاوا

جاوا از Jsut Another Vague Acronym گرفته گردیده است. انگیزه تعیین لوگو جاوا بدین انگیزه میباشد که مجموعه برنامه نویس ها جاوا به قهوه خیلی عشق داشتند.


شعار گویش جاوا ((یکبار بنویس و هر جایی جاری ساختن کن"Write once, Run anywhere)). این گویش جداگانه از سیستم ادله میباشد، صرفا با داشتن ماشین مجازی جاوا (JVM) می توانید کد­های خویش را روی سیستم خویش جاری ساختن نمایید. (یعنی متعلق به معماری کامپیوتر نبوده و قابل جابجایی باشد.)


لهجه جاوا یک گویش اپ نویسی شی گرا میباشد و مشابه به لهجه اپ نویسی سی پلاس پلاس میباشد، که به طور مجانی در چنگ برنامه نویس ها جای دارد.این لهجه حدودا یک گویش سطح بالا با رئیس خاطر اتوماتیک می­باشد و از تجهیزات لهجه سطح ذیل کمتر برخودار میباشد.


برای تایپ کردن هر طرحی بایستی با تایپ کردن کلاس آغاز کنیم و آن‌گاه طریق (های) متبوع خویش را باطن آن در اختیار بگذاریم. این برخی اوقات بسیار آزار دهنده میباشد و سبب اتلاف وقت می‌گردد. در پایتون می‌توانید تایپ کردن کد خویش را به آسانی استارت کرده و آن گاه آن را جاری ساختن نمائید.


لهجه جاوا قابل حمل   میباشد. یعنی نرم‌افزارٔ درج شده به گویش جاوا بایستی به‌طور مشابهی در کامپیوترهای متفاوت با دشوار‌افزارهای متعدد اعمال گردد؛


جاوا برای کدنویسی ایجاد کرد و مراقبت سیستم های تعالی بسیار مطلوب می­باشد.


جاوا برای تایپ کردن گونه های اپ‌های کاربردی نیز مطلوب میباشد. بعضی از این نرم افزار ها مشمول:


·         نرم افزار‌های ذیل اینترنت


·         نرم‌افزار‌نویسی سیستم‌های کوچک مانند موبایل، رایانه جیبی و …


·         نرم‌افزار‌های کاربردی والا (Enterprise)


·         نرم‌افزار‌های رومیزی (Desktop)

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 2 خرداد 1400 ] 14:38 ] [ علی سلطانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]