مرجع رسمی مقالات تخصصی طراحی وب

تفاوت بین سایت و وب سایت در چیست؟

تفاوت فی مابین تارنما و تارنما ، طراحی سایت دو کلمه و واژه‌ای که‌این ایام تمامی جا به گوش می‌رسند، برای برخی از کاربران یوزرها پرسش میباشد. بخش اعظمی از کسب‌وکارهای کوچک و گران قدر یک وب سایت یا این که سایت برای معرفی یا این که فروش تولیدات و سرویس ها خویش دارا هستند. این کلمه و واژه‌ها اکثر وقت ها به مکان هم به عمل می روند البته تفاوت در بین آنها در چه چیزی است؟

تفاوت فی مابین تارنما و سایت در لغت
وب سایت (site) در لهجه انگلیسی به معنای یک محل یا این که شرایط مکانی به فعالیت می‌رود. در فارسی نیز گهگاه وبسایت را به معنای وضعیت مکانی یا این که مقر به عمل میبریم (به عنوان مثال تارنما موشکی) ولی زمانی واژه و کلمه وب سایت را به تنهایی می‌شنویم، معنی وب سایت اینترنتی را برداشت میکنیم. در واقع کاربرد ما از کلمه و واژه تارنما در دنیای مجازی یک نادرست مصطلح میباشد.

تارنما (website) معنای مقر اینترنتی می دهد. معنایی که ما از واژه و کلمه تارنما برداشت میکنیم در واقعیت معنای واژه سایت میباشد. تارنما یعنی محلی در کانال وب. چنانچه وب را تحت عنوان یک شهر در حیث بگیریم، وبسایت‌ها منزل‌های آن شهر می‌باشند. منزل‌هایی متشکل از تعدادی اتاق که از روش یک نشانی به آن می‌رسیم. در غایت خواهیم توانست سایت را این سیرتکامل تعریف و تمجید کنیم:

«تارنما گروه‌ای از صفحه ها به هم پیوسته میباشد که از روش یک نشانی اینترنتی قابل دسترسی می‌باشند؛ صفحاتی که مشتمل بر متن، تصویر، قالب‌های متفاوت و … می شوند.»

اولیه تارنما تاریخ، در سال ۱۹۸۹ بوسیله دسته برنرز لی پروفسور دانشکده ام آی تی پباده سازی شد. از آن تاریخ، تارنما‌ها هر روز توسعه یافته‌خیس شدند و در حال حاضر از دید خصوصیت‌های فنی و کارکرد، به اشکال مختلفی تقسیم میگردند.

با اعتنا به نکات بالا، تفاوت دربین وب سایت و تارنما مشخص و معلوم شد. کلمه‌های تارنما و وبسایت، در فارسی و زمانی که کلام از وب باشد، تفاوتی ندارند و به مکان هم به عمل می روند.

تارنما و سایت در لغت چه تفاوتی دارا هستند؟
وبسایت (site) در لهجه انگلیسی به معنای یک محل یا این که شرایط مکانی به فعالیت می‌رود. می‌قدرت خاطرنشان کرد کاربرد ما از واژه و کلمه تارنما در دنیای مجازی یک خطا مصطلح میباشد و اساسا تارنما (website) معنای مقر اینترنتی میدهد.

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 9 ]

[ چهارشنبه 5 خرداد 1400 ] 10:07 ] [ علی سلطانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]